Poznanie motywacji i preferencji konsumentów pozwala na tworzenie bardziej dopasowanej oferty oraz skuteczniejsze strategie marketingowe Współczesne metody badawcze takie jak badania telefoniczne badania fokusowe oraz badania fokusowe online pozwalają na szybkie i precyzyjne pozyskanie informacji
Badania telefoniczne są jedną z najpopularniejszych metod pozyskiwania informacji od klientów która umożliwia szybkie dotarcie do szerokiej grupy odbiorców Metoda badań telefonicznych daje możliwość zadawania pytań dopasowanych do konkretnej sytuacji co pozwala na uzyskanie cennych danych Metoda fokusowa umożliwia dogłębną analizę preferencji klientów co pozwala na dostosowanie oferty do ich rzeczywistych oczekiwań Praca w niewielkich grupach umożliwia szczegółową analizę różnych punktów widzenia oraz zgłębienie motywacji klientów Wirtualne spotkania w ramach badań fokusowych online pozwalają na analizę opinii klientów w czasie rzeczywistym Badania fokusowe online umożliwiają firmom dotarcie do uczestników z różnych miejsc co przekłada się na bardziej różnorodne opinie
Dzięki badaniom klientów firmy mogą lepiej dopasować swoją ofertę do realnych potrzeb rynku co przekłada się na większą konkurencyjność badania fokusowe online badania klientów